WELCOME DEAR..

THANX GORGEOUS!coz sudi visit my blog..luv u!!

ORDER FORM

EMAIL to syarifah1108@yahoo.com

1>NAME/ NAMA
2>ADDRESS / ALAMAT
3>CONTACT NUMBER /NOMBOR TELEFON
4>>CODE ITEM

BOOKING VIA EMAIL VALID WITHIN 2 DAYS (48 JAM) ONLY

OR/ ATAU

SMS to 019 2815510(SYA)

NAME
ADDRESS
CODE ITEM

BOOKING VIA SMS VALID 24 HOUR ONLY(24 JAM)


Tuesday, September 2, 2014

Friday, July 18, 2014

NAZMA wide cotton shawl




Assalamualaikum dear..lama dah tak update blog..sbb sya cuti ..baru lepas pantang..so now tak sabar2 nak update shawl yg cantik ni

harga rm 25 tak termasuk postage..buy 3 free postage semenanjung
imported!
size 180 x 100 cm
cotton voile

to order.email syarifah1108@yahoo.com
whatsapp 019 2815510




















Saturday, April 26, 2014

slim metal belt Restock!available






metal width/lebar 3.5cm..tak terlalu lebar k..
bole muat dari pinggang 26-35 inci..so sampai xl leh pakai :)
harga rm 25 excluding postage..

do pm/whatsapp 019 2815510/email syarifah1108@yahoo.com

Thursday, April 3, 2014

SAFEERA __COTTON SILK SHAWL

SALAM dear, SHAWL COTTON SILK ni tak licin k,,sangat cantik n senang bentuk
MATERIAL >>COTTON SILK
PRICE RM 25 Free postage
SIZE >>188 CM X 72 CM
mmg puas hati ,,nampak EXCLUSIVE tau bila pakai :)) CORAK timbul n berkilat..


 GRID 4 TONE..available in 10 colors :)

CODE >>SAFEERA1B
AVAILABLE
COLOR>>PINK/RED/PURPLE/SOFT PINK


CODE >>SAFEERA2B
AVAILABLE
COLOR>>SOFT PINK/WHITE/SILVER/LAVENDER

CODE >>SAFEERA 03
KOKO/ASH GREY/CREAM/BLAck
SOLD OUT

CODE >>SAFEERA4B
OCEAN BLUE/MUSTARD/WHITE/TAUPE
AVAILABLE

CODE >>SAFEERA 5B
DARK BLUE/DUSTY PINK/OCEAN BLUE/PINK
SOLD OUT

CODE >>SAFEERA 6B
GOLD CREAM/WHITE/BLACK/SOFT PEACH
AVAILABLE

CODE >>SAFEERA 7B
BLUE TURQOISE/MINT GREEN/ROYAL BLUE/DARK GREEB
AVAILABLE last piece

CODE >>SAFEERA 8B
MINT GREEN/WHITE/DARK DUSTY GREEN/PASTEL YELLOW
AVAILABLE

CODE >>SAFEERA 9B
RED/GREEN/BLUE/YELLOW
AVAILABLE

CODE >>SAFEERA 10B
MAUVE/GOLD/WHITE/ TANGERINE
AVAILABLE


 2 TONE LEOPARD SILK COTTON


SAFEERA 11B
PINK/ BLUE
SOLD OUT


SAFEERA 12B
DARK BLUE/ BLUE
AVAILABLE

SAFEERA 13B
RED/  BLUE TURQOISE
AVAILABLE

SAFEERA 14B
LILAC/ SOFT CORAL
AVAILABLE

SAFEERA 15B
GREY SILVER/BLACK
AVAILABLE

SAFEERA 16B
RED/ CORAL
AVAILABLE

SAFEERA 17B
BLACK / PEARL WHITE
AVAILABLE last piece!

SAFEERA 18B
PEARL CREAM/ KOKO
AVAILABLE

SAFEERA 19B
PASTEL GREEN/DARK GREEN
AVAILABLE


SAFEERA 20B
BLACK /GREY
SOLD OUt


Friday, February 14, 2014

Saturday, December 14, 2013

COLLAGEN PLUS VITAMIN E bahaya??

SALAM dear,maaf kali ni entry sya pasal collagen e plus ni k,,bukan pasal shawl
TERGODA dengan iklan kat fb n tgk ramai pakai cantik jer so last week sya pun gatal beli..tp sebelum beli sya dah GOOGLE dulu n tgk review..ramai bagi feedback yang bagus,,so sya pon beli la..yang sya beli tu cnfirm ori..
so balik tak sabar nak pakai uolss..sorok2 tu,,tak nak nanti cik abang nampak..^_*

HARI PERTAMA PAKAI TU..sya cuci muka n pakai night cream..pergh pedih kulit muka..merah2..
sya try google..ramai kata mmg pedih sikit,,ok takpe..teruskan..amboi
HARI KEDUA PAKAI>>kulit kering..so mmg tak leh pakai mekap
HARI ketiga...pakai lagi,,tgk kulit ssya makin ok la..bintik hitam hilang..so dlm hati suke dah ni..mmg taknak tukar produk lain..dah 5 hari pakai...TETIBA ..sya dapat allergi la..tumbuh merah2 ruam pada tgn n muka tu!..OMG!
so sya pergi klinik..doc kata u ada mkn apa2 tak?kosmetik ke?kalau bole cuba detect apa yang menyebabkan u jadi mcm ni..klu tak dia akan berulang..sya gatal2 tu sampai 4 hari,,on off tau..seksanya tuhan yang tau..ALHAMDULILLAH skrg bru je ok..
tak bole tido tau..geram punya pasal sya google makanan yang menyebabkan alergi kulit n bahan cosmetic yang bole menyebabkan allergi..


SO HASIL dari carian 

                                                10 JENIS RACUN DALAM COSMETIK!

                                                Inilah 10 Jenis Racun Dalam KosmetikDengan semakin beragamnya produk ‘kosmetik alami’ yang muncul di pasaran saat ini, semakin membuat kita frustrasi dalam menemukan produk yang benar-benar tepat dan terbaik. Kita harus benar-benar jeli membaca komposisi produk kosmetik yang tercantum dalam label, jika tidak ingin kulit wajah bermasalah. Karena tidak jarang produsen kosmetik menggunakan bahan-bahan berbahaya bagi tubuh.

Berikut ini, Christopher Drummond, seorang penata rias selebriti menyebutkan 10 daftar racun yang umumnya ditemukan di dalam produk kosmetik Anda :
1.MIDAZOLIDINYL UREA AND DIAZOLIDINYL UREA
Ini adalah kandungan yang paling umum digunakan untuk bahan pengawet setelah parabens. Bahan utamanya adalah formaldehida, yang dikenal untuk mengawetkan mayat, dan sangat berbahaya bagi kesehatan manusia. Dapat menyebabkan dermatitis (radang kulit), luka bakar, inflamasi, dan pengeluaran air mata.
2. METHYL AND PROPYL AND BUTYL AND ETHYL PARABEN
Digunakan sebagai penghambat pertumbuhan bakteri dan untuk memperpanjang batas waktu kadaluarsa produk. Meskipun diketahui beracun, namun kandungan ini masih banyak digunakan. Efek yang mungkin terjadi adalah timbul banyak reaksi alergi dan ruam kulit.
3. PETROLATUM
Hindari petrolatum atau parfum berbahan petrolatum, karena ini merupakan sebuah byproduct dari produksi minyak bumi atau bensin.
4. PROPYLENE GLYCOL
Idealnya, ini adalah gliserin sayuran yang dicampur dengan alkohol yang terbuat dari gandum. Propylene Glycol ditemukan pada beberapa produk kosmetik dan pembersih wajah. Zat ini dapat menyebabkan kemerahan pada kulit dan dermatitis kontak. Bahkan penelitian terakhir menunjukan bahwa zat ini juga dapat merusak ginjal dan hati.
5. PVP/VA COPOLYMER
Zat kimia yang hasil keluaran minyak bumi ini digunakan pada produk hairspray dan kosmetik lainnya. Dianggap dapat beracun, karena partikel-partikelnya dapat menyebabkan masuknya benda asing pada paru-paru orang sensitif.
6. STEARALKONIUM CHLORIDE
Stearalkonium klorida dikembangkan oleh industri kain sebagai pelembut kain. Namun, zat kimia ini juga terkandung dalam kondisioner dan krim rambut. Bahan ini dapat menyebabkan reaksi alergi.
7. SODIUM LAURYL SULFATE (SLS)
Zat sintetis ini biasanya digunakan pada produk sampo untuk membersihkan dan menciptakan banyak busa. Efek yang ditimbulkan zat ini adalah iritasi pada mata, ruam kulit, rambut rontok, ketombe pada kulit kepala dan reaksi alergi. Sering kali kandungan zat ini disamarkan dalam pseudo-kosmetik alami dengan penjelasan dalam tanda kurung “berasal dari kelapa.”
8. SYNTHETIC COLORS
Bahan sintetis warna diyakini sebagai penyebab kanker. Jika dalam produk kosmetik tertera kandungan ini, jangan sekali-kali menggunakannya.
9. SYNTHETIC FRAGRANCES
Wewangian sintetis yang digunakan dalam produk kosmetik mengandung sebanyak 200 zat kimia berbahaya. Bila Anda menggunakan produk wangi maka semua bahan kimia berbahaya bisa diserap dalam aliran darah melalui kulit. Bahan kimia ini dapat mengakibatkan efek samping seperti sakit kepala, pusing, ruam, hiper-pigmentasi, kekerasan batuk, muntah dan iritasi kulit.
10. TRIETHANOLAMINE
Sering digunakan dalam kosmetik untuk mengatur PH dan sebagai dasar bagi banyak produk pembersih. TRIETHANOLAMINE dapat menyebabkan reaksi alergi, termasuk masalah mata dan kekeringan pada rambut dan kulit. Bisa beracun jika diserap ke dalam tubuh dalam jangka waktu yang panjang.




sila baca n0 2 n 10..so skrg terjawab la kenapa kulit sya gatal2 sampai tu skali..tgn n muka teruk..alhamdulillah skrg dah ok....sya sekadar berkongsi je k..masing2 punya hak lah ya..so skrg sya dah buang je benda ni walau pun br pakai tak sampai seminggu,,


PESANAN>>sebelum membeli buat research dulu bahan2 yang terkandung didalamnya..kalau bole beli la brg yang ada kelulusan KKM ..PERINGATAN untuk DIRI SENDIRI :))..